12.8.07

Waarin ik mij vergelijk met Pebo en tot een definitief besluit kom...

Pebo heeft geen vakantie.
Wat is hij een gelukkig man.

Monter staat hij op.
Hij douchet.
Hij scheert zich.
Hij laat de hond uit.
Hij ontbijt.
Hij zoent zijn vrouw ten afscheid.
... en rijdt dan zingend naar zijn werk.

Daar wachten hem tal van zinvolle klussen.

Als daar zijn:

- post sorteren
- koffie zetten (met de Nespresso!)
- zijn e-mail lezen
- post beantwoorden
- adviezen verstrekken
- collega's moed inpraten.
- e-mail beantwoorden
- ruziënde partijen verzoenen
- archieven optimaliseren
- telefoneren

Pebo heeft geen vakantie.

En ik?

Uit verveling ben ik mij voor een nieuwe vorm van gymnastiek gaan interesseren: de autotomie. Ik verzeker u, eens ik het onder de knie heb zullen de stukken eraf vliegen!

Die nieuwe en inspannende bezigheid betekent echter ook dat ik een weekje geen teksten meer zal plaatsen. Daarna hoop ik fris en monter weer aan de slag te kunnen.

Blogbaas

2 opmerkingen:

Anoniem zei

na autotomie volgt hopelijk automontage...
hoe vervelend u uw vakantie ook lijkt te vinden, ik hoop toch dat u voldoening vindt in uw nieuwe bezigheid (en verwacht daarna uiteraard een veelheid van verrassende, mooie, glimlachverwekkende en anderszins (ont)roerende blogteksten. Persoonlijk waardeer ik vooral de ongewone invalshoek en de onverwachte wending (it caught me by surprise) in wat u schrijft.

't vliegend eiland zei

Aan Sodade:

Bedankt voor de bemoedigende woordjes!

Ik probeer vol te houden, maar het is niet makkelijk.