woensdag 9 oktober 2024

Ter zake (43)

 HOOFDSTUK 3

Ik ben geneigd 'bourgondische' eters minder te vertrouwen dan mensen die het bij gewone kost houden. Of dat logisch is weet ik niet, maar het sluit wel aan bij mijn ervaring met mensen. Duiven. Lugubere beesten. Je ziet ze werkelijk overal. Het lijkt niet zo, maar ik geloof toch niet dat meer dan tien percent van de bevolking homofiel is. Ik laat me zelden beïnvloeden door weerberichten. Ik zie wel welk weer het is. Dat mijn leven eigenlijk niets betekent is iets waar ik wel eens bij stilsta, ja. En dan probeer ik iets minder doordeweeks te doen. Ik heb in het huis gestaan van een pas overledene en gezien hoe de voorwerpen, de kleren, de meubels er ineens verlaten uitzien. Hoe betekenisloos de spreuken aan de muur. Ik vraag me vaak af hoe mensen, naarmate ze ouder worden, denken aan de dood. Hoe het lijkt of ze die negeren. Ik denk dat de uitdrukking: "Het leven is een sandwich, maar wat er tussen zit verschilt van mens tot mens." niet bestaat. 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen: