19.8.14

In antwoordende zin (3)

.../...

Er zal wel een heel pertinente reden voor zijn waarom buitenaardse wezens ons - aardlingen - niet komen helpen met onze moeilijkheden, maar, hoe stellen 'wij' ons dat eigenlijk voor? Als 'zuigeling', raar woord in deze context, kreeg ik nooit de borst want in die tijd stond het namelijk wetenschappelijk vast dat een juiste mix van melkpoeder en water, op een correcte en hygiënische manier opgewarmd, veel beter voor mijn ontwikkeling was. Het is dus in die zin dat ik mij ook heb ontwikkeld. Ik heb nog nooit naturisten zien sjoelbakken (het kwam zelfs nooit in mij op of zij dat deden, wel badmintonnen uiteraard). Het lijkt mij in elk geval veel minder heikel dan barbecuen. Als tennis voortaan op nog maar één soort ondergrond gespeeld zou mogen worden, laat het dan op een spiegel zijn. Sociaal economisch gesproken heb ik altijd oog voor het collectief belang. Dit lijkt mij ook nodig voor iemand die voor beschaafd wil doorgaan. Wanneer men mij vraagt om een vlag te ontwerpen voor een land (al verwacht ik niet dat dat ooit gebeurt, maar ik wil voorbereid zijn!) dan neem ik alle kleuren van de regenboog, elk in evenredige mate, in dezelfde volgorde en met precies dezelfde oppervlakte.



...

Geen opmerkingen: