4.6.14

De man die alles wist

Op mijn advies begon de man die alles wist een hoop dingen te vergeten. Dat was voor zijn eigen bestwil. Eerst begon hij met gemakkelijke dingen: de stelling van Pythagoras en de juiste ligging van de Condroz. Daarna was het een dagje aan zee dat hij zich niet precies meer herinnerde. Dat is een gunstig teken, moedigde ik hem aan.
Het was toen hij zich niet meer herkende in zijn scheerspiegel dat ik doorkreeg dat het uit de hand kon lopen en ik raadde hem aan alle spiegels uit zijn huis te verwijderen (en ook meteen om zeker niet te vertrouwen op reflecties in uitstalramen).
Jarenlang antwoordde hij nog met goed wanneer ik hem vroeg hoe het met hem ging. Dat was een kwestie van elk ernstig gesprek uit de weg te gaan. Een houding waar ik alle begrip voor heb.



________________________________________

Geen opmerkingen: