10.1.14

Gedachtengoed



Ik maakte een wandeling door een wijk die ik niet ken. Ineens vond ik daar een mij onbekend gedachtengoed. Véél breder en ook wat dieper dan ik ooit had vermoed in een gedachtengoed.
Hoe kwam dit zo maar hier? Het was echt een vreemd gedachtengoed hoor, en ik kon maar niet begrijpen waarom het daar lag, als het ware voor het oprapen. Even vermoedde ik zelfs een valstrik. Te mooi om waar te zijn.
Daarom rook ik er eens aan en, omdat ik mij inmiddels onbespied waande, heb ik er ook eens in genepen. Het was solider en veerkrachtiger dan ik verwachtte.
Alleen snapte ik dus niet wat het daar deed in die wijk die ik verder ook niet ken.
Ik besloot het zo te laten en een dag of wat later nog eens terug te komen.
Het was er niet meer. Met speurende blikken liep ik de straat waar ik het tevoren gevonden had op en af, om er mij van te vergewissen of het niet gewoon maar was verschoven, maar neen. Het was er niet meer.
Nu goed. Op zich geen erg natuurlijk. Wat moet ik per slot van rekening met een ander gedachtengoed? Daar is niet veel vraag naar, dat weet u ook wel.


____________________



Geen opmerkingen: