7.1.13

Mijn dromen

Ik heb àltijd dromen bij. Op dit ogenblik bijvoorbeeld zit er een in mijn rechterbroekzak. Maar evengoed verplaatsen zij zich naar mijn jas, of naar mijn linker broekspijp. Vaak naar daar eigenlijk. Maar heel soms ook onder mijn pet. Al zijn dat meestal heel vluchtige.
Nog nooit evenwel heb ik er een kunnen grijpen. Wel al eens aangeraakt. Ze leken mij heel zacht, en vaak ook wat nat. Maar dat kan ook van mijn eigen zweet zijn geweest.
Zij reageren altijd bliksemsnel en eens ze doorhebben dat ik weer op ze aan het jagen ben verschuilen ze zich tussen mijn schouderbladen. Of helemaal voorin de tippen van mijn schoenen.
Als ze snoep zouden eten, of af en toe eens willen drinken van mijn bier, dan zou ik ze kunnen tonen zoals ze zijn, en dan zou u misschien iets begrijpen van wat ik met mijn leven wil.
Maar ze blijven schuw en nemen niks aan.


_____

4 opmerkingen:

d.s. zei

ze zijn dan ook latent

't vliegend eiland zei

voor d.s.:
Allemaal?

d.s. zei

nee, niet allemaal, als we Borsato mogen geloven zijn er ook die bedrog zijn

Uvi zei

Ach, zolang ze maar niet flatuleren.
Ik ken er zelfs die vrouwen durven te flatteren...