31.8.11

De Madonna van de Optimale Ontvangst

Ik zou voor mijn vrouw een mobilofoon kopen. Terwijl ik besluiteloos in een PhoneShop ronddrentelde tussen het hogere gamma van smartphones zwaaiden ineens de deuren van de stockruimte open en verscheen er een kleine processie van luidop biddende prelaten die het middenpad opliepen. In hun midden droegen zij, onder een paarsfluwelen baldakijn met het logo van de PhoneShop (in een zilverachtig borduursel), een klein verguld beeld van de Madonna van de Optimale Ontvangst met zich mee.

"Ja, verklaarde het meisje achter de kassa, dat mijn verbaasde gezicht moet hebben opgemerkt, toen ik ging afrekenen, "dat zijn onze huisprelaten. Nu de technologieën zo aan elkaar gewaagd zijn moeten wij aan alle eventualiteiten denken om het verschil te maken, en het moet gezegd, sedert wij hen in dienst hebben is de omzet met 3% gestegen en zijn de klachten met 0,07 % afgenomen. Om het verschil echt te maken overwegen wij binnenkort ook oecumenische sessies."

"Ach, waarom ook niet," was mijn antwoord.

3 opmerkingen:

noudjehoel zei

Nu begrijp ik uw angst veel beter.

charmantwerpen zei

Bent u zeker dat het de Madonna van de Optimale Ontvangst was? Ik heb onlangs een soortgelijk beeldje gezien en dat was de Madonna van de Optimale Winstmarge... Maar ik kan fout zijn hoor.

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
Nu u het zegt, misschien is Ontvangst hier in meerdere betekenissen te begrijpen. Dat valt wel meer voor in religieuze context.