7.4.10

Eredienst voor meerdere goden



„Een stokbrood. Wat er mij ineens doet aan denken dat ik onlangs deelnam aan een mysteriecultus, je weet wel, zo’n geheime eredienst voor één of meerdere godheden, het waren er meerdere deze keer, waaraan enkel ingewijden, zoals ik dus, mogen deelnemen. Tijdens de dienst benadrukten wij vooral het bovennatuurlijke en hebben wij onze tanden gezet in enkele zonden, waarvoor wij dan ook meteen en passant hebben geboet. Voor de rest is het mij echter op straffe des doods verboden te spreken over de voltrokken cultushandelingen, al veronderstel ik dat je je wel een en ander kunt inbeelden. Je moet het ook eens proberen, het is geloof ik echt iets voor jou.”
„Ik zal er eens met mijn man over spreken.”

4 opmerkingen:

charmantwerpen zei

Passant. Lekker brood.

Vlindera zei

Het geheim-zinnige zou eigenlijk openbaar moeten zijn!

't vliegend eiland zei

voor Vlindera:
Ja, maar waar blijf je dan met mysteriecultussen?

't vliegend eiland zei

voor Charmantwerpen:
Licht roosteren!