5.12.09

De vrouw met alle antwoorden



Er hing een sfeer van vele mogelijkheden in het bos en het was in dat bos dat hij de vrouw met alle antwoorden ontmoette.
"Goedemorgen," knikte hij van uit een plas aan de rechterkant van het pad, om haar door te laten.
"Goedemorgen, misschien kan ik u helpen," bood de vrouw aan in de zekerheid dat zij al zijn antwoorden had.
"Dat betwijfel ik," antwoordde hij met de stelligheid waarmee hij al vele deuren had gesloten.
"O!?" reageerde de vrouw verbaasd en schouderophalend wandelde zij dan maar verder.
Ook de man ging zijn eigen weg en genoot in zijn eentje van het bos.

Op een of andere manier moet hier het antwoord op al mijn vragen te vinden zijn, droomde hij. Want kijk, dat is nu het verschil tussen mij en vrouwen die wildvreemde mannen aanspreken, glimlachte hij bij zichzelf.

4 opmerkingen:

Vlindera zei

Soms is iets zo dichtbij dat je het over het hoofd ziet....

Wat zou er toch allemaal op de rode loper staan?

d.s. zei

Die wild in wildvreemd spreekt tot mijn verbeelding :)

Vlindera zei

@jevski zoals 'you make my heart sing'

d.s. zei

@ Vlindera,

Een zingend hart lijkt op wild as the wind. Ik dacht eerder - aansluitend bij het thema - aan wild, wild wood.