27.11.09

Andermans kluitje


"Kijk, hier is het, ik heb het voor je meegebracht."
"Hoezo meegebracht? Dat is mijn kluitje niet."
"Wat? Is dit jouw kluitje niet?"
"Neen, dat is beslist het mijne niet, hou het maar. Daar heb ik niks aan."
"Wat moet ik er dan mee?"
"Weet ik het? Breng het terug als je nog eens het riet in gaat."
"Ik? Het terug brengen in het riet?"
"Ja, het is echt het mijne niet. Dit zal wel het kluitje zijn van iemand anders. Ik wil alleen het mijne."
"Ja zeg, ga dan toch zelf."
"Was het maar zo eenvoudig. Zelf gaan, dat kan toch niet. Je moet gestuurd worden met een kluitje in het riet, ik kan toch zelf het initiatief niet nemen. En ik ga zeker niet met een kluitje waarmee een ander al geweest is."
"Tja dan..."

3 opmerkingen:

d.s. zei

Met andermans kluifje, daarentegen

Leen zei

heerlijk!

't vliegend eiland zei

voor Leen:
Dank je wel.