3.10.09

Voor later



Ooit kwam een droomschip langs en ik hielp het aanmeren.
Onder de indruk van mijn kunnen - dacht ik - riep de kapitein mij bij zich, boven op de brug.
"Er is een bericht voor jou aangekomen."
"Een bericht?" stamelde ik verbaasd, "Wat voor bericht kan dat wel zijn. Wie weet dat ik op een droomschip ben?"
"Het is een kort bericht, voor later. In code, maar ik wil het je wel voorlezen," bood de kapitein vriendelijk aan.
"Ja, dat is goed," zei ik, want ik houd van duidelijkheid.
En toen las hij voor:

JIJ WORDT LATER VAST NIET ERG GELUKKIG

"Wat betekent dat?" vroeg ik verbaasd.
"Ach, maak je maar geen zorgen," zei de kapitein met een knipoog, "het is maar voor later."

2 opmerkingen:

d.s. zei

Afhankelijk van het statuut van de boodschapper kan 'tu es cela' een selffulfilling prophecy worden. Kan.

't vliegend eiland zei

voor jevski:
Sterker, ik denk dat het vaker wel op die manier verloopt, dan niet...