3.2.09

Mondhygiëne



"U bent waarschijnlijk heel eenzaam," zei de vrouw die ik pas had leren kennen.
We hadden afgesproken in een stationsrestauratie.
"Daar hebt u een punt, ja." antwoordde ik schoorvoetend.
Ik had mij voorgenomen om van de eerste keer eerlijk te zijn.
"Mondhygiëne," zei ze eenvoudig.
"Hoezo? Mondhygiëne?"
"Daar moet u meer aandacht aan besteden."
"Maar dat doe ik. Ik besteed heel veel aandacht aan mondhygiëne."
"Flost u?"
"N-niet zo dikwijls."

Zij bleek dus een ijverig floster te zijn.

Voor de rest voerden wij een heel alledaags gesprek, dat afliep met haar aanbod om onze consumpties te betalen.

Ik heb maar beloofd haar nog eens op te bellen.

6 opmerkingen:

d.s. zei

Een mooie schets van een dwangneurotische structuur, Blogbaas. En dat in een minimum aantal lijntjes. Chapeau !

zapnimf zei

De persoon op de foto mag al aan een scheepstouw denken om te gaan flossen.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Waarschijnlijk heeft hij het daarmee geprobeerd!

't vliegend eiland zei

voor jevski:
Bedankt! Maar is dit wel een compliment?

d.s. zei

Ja, ja, twee krachttermen ! Dat kan niet missen.

Vreemd dat u twijfelt.

't vliegend eiland zei

voor jevski:
In feite ben ik wel een grote twijfelaar.