7.11.07

Zie ginds...

...in de dakgoot. Met wapperende baarden: zes sinterklazen.

"Wat doen jullie daar?"
"Oefenen," zei magerste. Het leek de stem van de bakkersgast wel.
"Jullie zijn gek," antwoordde ik.
"Zien wij er uit als echte Sinterklazen?"
"Ja hoor. Mijters, baarden, tabberds, juten zakken."
"Bedankt, dan oefenen wij nog wat."

Behoedzaam schuifelden zij naar de schoorsteen.

"Daar moet je niet zijn, die hebben geen kinderen," adviseerde ik.
"O, dank je", en met een lenige sprong verplaatsten zij zich naar het dak van het aanpalende huis, waar zij een voor een in de schoorsteen verdwenen. Na een uur of wat verschenen zij weer. Helemaal verfrommeld. Zij keken een beetje mismoedig.

"Weet je wat," riep ik, "kom morgen terug, dan vraag ik dat zij een schoentje met wat lekkers klaar zetten. Dan lijkt het net echt."
Dat monterde hen op.

Ik zal de buurman ook een doos sigaren en lucifers geven om klaar te zetten. En jenever.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een leuk idee...
Stuur ze hier ook even langs... Met wat inspiratie, een opkikker enzomeer.
Ik zal een mooie brief schrijven.
En braaf zijn, uiteraard.

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Het gaat hen vooral om de gevulde schoen en de jenever!