2.7.07

Boots for Walkin'



These boots are made for walkin
And that's just what they'll do
One of these days these boots are gonna walk all over you


Vrouwen met laarzen hebben mij altijd gefascineerd. Daar moet iets mee zijn dacht ik al heel jong. Wat? Dat wist ik niet zeker, maar in elk geval iets radicaals, iets voor èchte mannen.

Aanvankelijk nam ik bovenstaand citaat ook zeer letterlijk. Zonder te weten wat seks was, was ik mij er op die leeftijd dus al heel bewust van dat het bestond, en dat het een zéér belangrijke factor in mijn leven zou worden.

Mijn eerste vriendinnetje, ik was toen een jaar of elf, droeg schattige lichtgroene gummi regenlaarsjes. Héél voorzichtig probeerde ik haar de diepere boodschap die volgens mij in het liedje verborgen zat duidelijk te maken, maar op een of andere manier, misschien uit lijfsbehoud, bleek zij (of deed zij alsof?) het niet te snappen. Wel troonde zij me eindeloos mee naar de schoenwinkel in de Kerkstraat om mij te tonen welke laarzen zij ècht mooi vond. Waardoor de hoop in mij uiteraard bleef smeulen.

Uiteindelijk was de enige les die ik eruit puurde dat ik mij niet op gummi regenlaarzen mocht fixeren.

Ook geen enkele van mijn volgende vriendinnen kreeg ik zover dat zij met hun "boots all over me" liepen. Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg niet dat zij te preuts waren, neen, ik beken dat ik het hen, gebukt onder het puberschap, gewoon niet durfde vragen.

Toen kwam J.! Zij had echte (plastic) laarzen, nauw aansluitend tot onder de knie. En zij wist precies hoe zich daarbij te kleden en wat voor effect dat op mij had. Zoveel dat ik, toen ik de kans kreeg, er niks van bakte. Soms droom ik er nog van.

Maar uiteindelijk trouwde ik toch met A. een schat van een vrouw en een pracht van een moeder. Wij hadden (en hebben) het zo goed samen dat ik pas na vijf jaar besefte dat zij helemaal geen laarzen had, zelfs geen regenlaarzen.

Tot gisteren. Toen zij met glinsterende ogen thuis kwam van de koopjes.

"Kijk eens, leren laarzen. Prachtig hé? Die kon ik toch niet laten staan!"

Are you ready boots?
Start walkin
Yee haw
C'mon
Let's go

Geen opmerkingen: