3.12.05

Mijn leven door de ViewMaster


28 november 2005 (22:10)

Gezond en wel aangekomen in Hotel A. in Wenen. Een uitstekend etablissement, net buiten het stadscentrum. Hier en daar zijn enkele bijtsporen van de tand des tijds te zien. Echt warm water loopt er niet uit de kraan.

Om 20u gaan eten en kennis gemaakt met de Franse delegatie op het congres. Een raar zootje. Vooral Henri. Een mens van goede wil. Vooral als er drank wordt geschonken.

Ik neem mij voor om morgen hoe dan ook het stadscentrum van Wenen te bezoeken. Het lijkt mij een fascinerende stad, opgebloeid op een kruispunt van vreemde culturen, zoals men het soms uitdrukt. Brussel eigent zich dat epitheton ook vaak toe, maar daar tref je naar mijn mening net iets te veel mensen aan die 's ochtends voor de spiegel er trots op zijn een belangrijk persoon te herkennen. In Wenen zijn er duidelijk meer allochtonen in het straatbeeld die met zinvolle arbeid bezig zijn (waarmee ik niet bedoel: goed betaalde arbeid).

29 november 2005 (23:15)

Voormiddag.

Het E. congres nam een trage maar zeer concrete stap. Dank zij de tussenkomst van de vertegenwoordiger van het Belgische A. werd de angel van de grootspraak uit de discussies gehaald en werden een paar zeer concrete tools besproken die door het secretariaat werden ontwikkeld.

Namiddag:

Bijtend koud en somber weer. Toch blijf ik bij mijn besluit. Te voet ga ik het "oude Wenen" verkennen. De Stephan's Dom, het MAK (wel pech: de Wiener Werkstätte collectie is net aan Brussel uitgeleend, maar er staat wel een schitterende collectie Japans aardewerk en een tijdelijke tentoonstelling over Manga), de muziekhogeschool, het Radetzky-monument, het Parlement, de Spaanse Rijschool, enz. enz.

Wenen is niet om te lachen! Prachtig stadje. Ook qua sfeer. De mensen zijn hier gereserveerd, maar toch gemoedelijk.

30 november 2005

Het Congres krijgt een "administratief" karakter en sleept zich naar zijn einde. Wat benoemingen, wat voordrachten over case studies die wel interessant zijn, maar niets nieuws opleveren.

Kon toch een goed contact leggen met E.D. een medewerker van E. Ik hoop in de toekomst goed samen te kunnen werken.

's Avonds zonder problemen weer naar huis.

Geen opmerkingen: