17.12.05

Mijn leven door de ViewMaster

Vanmorgen ben ik een kerstboom gaan kopen. Nordic Hill staat op het label. Een mooie al zeg ik het zelf. Andere jaren blijf ik steevast met een kneus zitten, maar deze keer beslist niet. Volgens de verkoper is hij nog naaldvast ook, al kan mij dat minder schelen.

Op de terugweg broodjes en een krant gehaald.

Oei, Leopold Vermeiren is dood. De uitvinder van de Rode Ridder. Dat wordt onderweg ook nog eens in het radionieuws bevestigd. En ja hoor: de bonzen van cultureel bewust Vlaanderen zijn het quasi unaniem eens, Vermeiren schreef geen LITERATUUR.

Het zal mij worst wezen. Ik kom er voor uit, ik heb alle Rode Ridders gelezen. Door weer en wind ging ik er voor naar de bibliotheek. Ik was getuige van heel wat afslachtingen, en de Saracenen die door Johan vermoord werden hebben het stuk voor stuk verdiend. Reken maar dat het gespuis was. Rapalje!


In de namiddag hebben we de boom dan mooi versierd. Lichtjes, slingers, ballen, lintjes, ...

Ondertussen ook wat nagedacht over waar het naartoe moet met deze blog. Ik weet het nog niet goed, al overweeg ik voortaan een duidelijker onderscheid te maken tussen fictie en non-fictie.

Het is D.V. die mij aan het denken zette, want hij belde me om te zeggen dat hij een blog wil starten waar de mensen hel àlles, maar dan ook àlles mogen vragen en dat hij eerlijk zal antwoorden.

Ik betwijfel of zoiets mogelijk is.

Al ben ik wel benieuwd.

Geen opmerkingen: