21.12.05

Mijn leven door de ViewMaster (21): Humo's eindejaarsvragen

Tafelzoetstof http://www.tafelzoetstof.be/ schrijft precies wat ik er ook over denk. Alleen, heb ik mijn abonnement nog niet opgezegd. De verleiding is nochtans héééél groot.

De idee van het stokje vind ik echter wél tof. Ziehier mijn belangrijke meningen.

1) Wat vind je de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het afgelopen jaar?

Er is nog weinig waarvan ik onder de indruk geraak. Wat mij wel irriteert is het onbeschaamde egoïsme dat ik in mijn omgeving en in de maatschappij in het algemeen zienderogen zie toenemen. En de laksheid waarmee iedereen daar (niet) tegen reageert.

2) Wat vind je beste/slechtste radio-tv-programma van het afgelopen jaar?

Ik weet niet meer precies of het wel allemaal van dit jaar is, met al die herhalingen maakt dat ook niet veel meer uit.

Beste radioprogramma: Pili-pili, Cucamonga, In de wandelgangen
Slechtste radioprogramma: de ochtendprogramma’s van Studio Brussel

Beste tv-programma: Alles kan beter, Zalm voor Corleone, Neveneffecten, Het eiland, Dragon’s Den, Dalziel & Pascoe, …
Slechtste tv-programma: De kortste kwis, De zevende dag, Sporza voetbalreportages, Samson, alle soorten Robinsontoestanden, …

3) Wat vindt u het beste boek/toneelstuk/concert/film van 2005?


Beste boek: Kafka on the shore (Murakami Haruki)

Beste toneelstuk: Wim Helsen’s toneelexploten

Beste concert: Het optreden van Ray davies ergens aan zee, begin van de zomer. Wel het enige dat ik zag.

Film: Ik kan mij geen beklijvende film herinneren. Ik herinner mij wel Flat Life, maar waarschijnlijk ook meer omwille van de publieke statements van de regisseur (op wiens naam ik nu even niet kan komen).

4) Wie wenst u wat toe voor 2006 (ten goede of ten kwade)?

Dat is mij te ingewikkeld en te zinloos. Laat ik prins Laurent niet te veel slapeloze nachten toewensen met zijn inmiddels redelijk kroostrijk gezin.

En prins Filip dat hij zich de negatieve kritiek op zijn intellectuele capaciteiten niet moet aantrekken. De mensen zijn gewoon JALOERS!

Geen opmerkingen: