24.10.07

An en Jan



"Maar dat is vriendelijk Jan! Is Ingrid weer op zakenreis?"

6 opmerkingen:

Anoniem zei

een echt profiteurke, die Jan... (natuurlijk)

Anoniem zei

iets heel anders, Blogbaas.
U was toch op zoek naar 'nieuwe woorden'.
Behalve dat ik vandaag ergens een gromlach produceerde (en dat kan tellen) las ik terug de Modermismen van Kees van Kooten, die o.a. in het Leukste van Humo (1989 Kritak ) te vinden zijn (keuze uit 1971 - 1989) en die in de jaren tachtig door van Kooten geschreven werden.
Ik vond het wel iets voor U.
Woorden als deesvrees, droefzweep (pardon, droefdweep, schrijft van kooten, die droefzweep is van mij, daar kunnen we zélf dus nog iets bij bedenken), sensaturf, kwinksliep... zullen toch tot uw verbeelding spreken.
mvg - so so

't vliegend eiland zei

voor sodade:
"An en Jan" is ook zo'n duo dat regelmatig opduikt op deze blog. Ik beschouw of voel Jan niet echt aan als een profiteur. Eerder als een ouderwetse twijfelaar. Hij worstelt met gevoelens! In de "An en Jan" hier blijkt dat echter niet als je het op zichzelf leest.

...en dat mag uiteraard.

En dan Kees van Kooten. Het toeval wil dat ik al een paar weken boekhandels afstruin in de (ijdele) hoop wat werk van van Kooten op de kop te kunnen tikken. Het is inderdaad een genre dat mij aanspreekt!

Anoniem zei

Vind u van hem niets?
Vreemd zou ik zo denken.
De modermismen kan ik u wel bezorgen moest u dat willen.
Als u een groot stuk reactieruimte veil heeft ;-)

Anoniem zei

dt-fout van mezelf:
VindT u enz...
(excuus)

't vliegend eiland zei

voor sodade:
"Het leukste uit Humo", dat heb ik ook nog ergens liggen!

Ik moet ook eerlijk toegeven dat van Kooten op dit moment niet op mijn prioriteitenlijst staat, ik heb nog heel wat ander lekkers op mijn nachttafel liggen, wat ik eerst wil lezen.