9.10.07

Een man met een stokje



Ineens merk ik een gloeiende lacune in deze weblog. Nog nooit wierp ik een stokje uit. Met welk recht noem ik mij eigenlijk blogger?

Aan dat euvel wil ik vandaag verhelpen door eenieder die zich geroepen voelt uit te nodigen drie (3) nieuwe woorden aan onze rijke Nederlandse taal toe te voegen. Nieuwe begrippen die onze taal ontbeert! Dus geen leenwoorden of "vernederlandsingen", maar echt volstrekt nieuwe termen.

Misschien probeer ik het zelf ook wel eens met "krijslaag", "waanbasis" en "kraagsnor".

(Over de betekenissen denk ik nog even na.)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Onderleukje;
Treimelwans;
Vervelpauze.

't vliegend eiland zei

aan bert bevers:

Het gaat hem natuurlijk om de betekenisgeving!

Anoniem zei

"de zwok"
curryworst (frikandel voor de nederlanders) van zeer lage kwaliteit.

Nee, ik ga niet discussieren over de plaatsen waar zwokken verkrijgbaar zijn.

't vliegend eiland zei

aan maizenaman:
Schitterend!
Je ziet er inderdaad maar weinig schrokken aan zwokken. Te slecht van smaak.