16.5.06

Zeemeerman



- En waar heb je nu precies die zeemeerman gezien?
- Ginds bij de vuurtoren. Hij deed nogal schichtig. Misschien dacht hij dat ik van de strandpolitie was. Hij deed mij wel aan iemand denken. Aan die kerel van "Het kleine huisje op de prairie", maar ook aan Bobby Ewing en Joe Cartwright.
- Van Bonanza? Little Joe?
- Ja die. Maar zo iets is toch onmogelijk? Wat zou zo iemand hier uit de koude Noordzee komen kruipen, en er daarna weer in toen hij mij zag komen?
- Vreemd!
- Net wat ik denk.
- Laten we eens gaan kijken, misschien is er nog een spoor.
- Dat zou mij toch verbazen. Het regende pijpenstelen en het is intussen al twee keer eb en vloed geweest.
- Je weet maar nooit!
- Toch wel spannend wat wij hier als stadsjongens beleven aan zee. Dit zou ons leven wel eens kunnen bepalen.
- Ja, een zeemeerman kom je zelden tegen. Het zou mij niet verwonderen als er een film van komt.
- Meen je dat?
- Zeker en vast!

Geen opmerkingen: