6.5.06

Eburonen


(interviewer) - En? Hoe voelt het nu u weet dat u rechtstreeks afstamt van de Eburonen?
(man) - Ach, ergens heb ik het altijd wel vermoed. Mijn verbondenheid met de natuur, dat sjamanistische. Ook die afkeer van al wat met de Latijnse wereld te maken heeft. Echt verrast heeft het mij niet.
(vrouw) - Neen, ook dat ruwe en toch respectvolle in bed, dat moest toch van érgens komen!
(i) - Zal u nu anders gaan leven nu u zekerheid hebt over uw afstamming?
(m) - Neen hoor, niet echt. Het zou kunnen dat ik wat lezingen zal geven en zal ingaan op enkele exclusieve merchandising projecten, want ik vermoed dat mijn naam Smeekens nu toch wel wat waard zal worden. En elk jaar in de herfstmaanden zullen wij ons huis openstellen voor maatschappelijk verantwoord toerisme. Op die manier kunnen de mensen kennis maken met hoe echte Eburonen leven de dag van vandaag. Maar verder denk ik niet dat ons leven veel zal veranderen, of wel schat?
(v) - Neen Yvan, zeker niet. Voetjes op de grond!
(i) - Ik dank u hartelijk voor dit openhartig interview.

Geen opmerkingen: