30.5.06

Grote prijskamp " 't Vliegend Eiland"

Beste lezers,

Wordt het niet eens tijd om een prijskamp, een wedstrijd te organiseren, bedacht ik gisteren.

Ja, waarom niet? Het toeval wil dat ik voor het boekwezen toepasselijke - en in uw hiernamaals nuttige - prijzen kan uitreiken, dus hier gaan we dan (het is een weggever):

Welk boek uit de Nederlandstalige literatuur begint met volgende zin:

Ik ben makelaar in koffij, en woon op de Lauriergracht No. 37.

En wie is de "ik" die zich voorstelt?

Om de aangepaste prijs te kunnen verstrekken heb ik daarna nog slechts antwoord nodig op een bijkomende vraag (wees gerust, het betreft géén schiftingsvraag):

Waar denkt u terecht te komen nà dit leven, in de hemel of in de hel?

De eerste die alle vragen volledig en juist beantwoordt wint!

Veel succes!

Blogbaas

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Deze "ik" is Batavus natstoppel, en het is geen toeval dat het boek met het woord "ik" begint. Natstoppel staat voor het egoïstische type zakenman dat alles op zichzelf en op eigen gewin betrekt, en niet in staat is buiten de eigen enge denkkaders te treden.

Hopelijk heb ik het juist !!!

't vliegend eiland zei

U bent er waarlijk heel dicht bij P.! Maar nog niet dicht genoeg!

Waag nog een poging!