12.9.14

In antwoordende zin (7)


.../...

Vroeger had ik enorm veel last van wat ik dacht sinusitis te zijn. De laatste jaren heb ik daar gelukkig veel minder last van. Het was zo’n zeurende en tegelijk scherpe pijn, die mij belette iets zinnigs te doen met mijn leven. Nu heb ik dat excuus dus niet meer. Is het nu de „wetenschap” of de „kunst” van de artillerie? Beide woorden vind ik doorgaans nogal misplaatst in de context waarin men het woord 'artillerie' gebruikt. Maar ik begrijp natuurlijk wel wat zij die er in geïnteresseerd zijn er mee bedoelen. Dat is erg eenvoudig. Neen, ik heb niet echt iets tegen zinsneden als: „De wetenschap of de kunst van het…” of „De wetenschap, ja zelfs de kunst van het …”, maar wel heb ik dikwijls de indruk dat mensen die zich op die manier uitdrukken zich erudieter willen voordoen dan ze zijn. Vreemd, het is weer zo’n naam waar ik nooit onmiddellijk op kom: Jean Brusselmans.



.../...

Geen opmerkingen: