21.9.14

In antwoordende zin! (9)

.../...

Ja, als zonnetje in huis wil ik best wat meer schijnen. Gewichtheffen. Ik kan niet zeggen dat ik het ooit ernstig overwogen heb. (Ook niet onernstig trouwens.) Ik denk dat er heus wel mensen op aarde zijn die beseffen waar zij mee bezig zijn en die weten waar het om gaat in het leven, alleen, ik ben er hoe langer hoe minder zeker van of zij zich wel daar bevinden waar het er toe doet. Er is bijzonder weinig wat daar op wijst. Ook leven wij nu misschien wel weer in tijden waarin 'weten wat er toe doet' niet meer betekent wat je er gewoonlijk van zou verwachten, gezien de normen en waarden die ons ingelepeld werden door onze ouders, en betekent 'weten wat er toe doet' weer wat het inhield in de aanloop naar de middeleeuwen. Dat zou alvast veel gebeurtenissen en toestanden de dag van vandaag verklaren. Ja, ik heb heel vaak de indruk dat mensen van wie wij leiderschap en inzicht verwachten ons niet vertellen wat hen wezenlijk drijft en bezielt. Ik ben daar trouwens nog niet zo lang geleden heel ziek van geweest. Ook denk ik dat onze leiders enorm zouden schrikken mocht iedereen die hen niet helemaal vertrouwd, wat iets anders is dan helemaal niet vertrouwd, hen letterlijk de rug zou toekeren, overal in het openbaar of privé, waar zij zich zoal plegen te vertonen, dat denk ik wel ja. Of dat iets zou veranderen is wat anders. En er zullen ook altijd wel mensen blijven die blijven kijken natuurlijk. Zoals konijnen naar een lichtbak. Ja! We leven eigenlijk wel heel decadent hier met zijn allen in onze westerse maatschappij, daar ben ik 'acuut' van overtuigd.

.../...



Geen opmerkingen: