5.2.12

Mijn advies

Ik werd in de supermarkt aangeklampt door een duidelijk jaloerse vrouw.
"En moet ik dat nu allemaal tolereren meneer?", vroeg zij met klem en op de giftige toon zo eigen aan jaloerse vrouwen.
Niet iedereen ging op haar vraag in. De meesten maakten zich ook direct uit de voeten. Ik zag wel iemand aarzelen, maar dan toch nietszeggend afdruipen. Er gaat ook iets zelfverzekerds uit van jaloerse vrouwen. Dat schrikt af.
Ik greep echter de koe bij de horens:
"Natuurlijk niet, waarom zou u," raadde ik haar aan.
Hoezo, hoor ik u nu denken, hij weet niet eens waarover het gaat! Dat is zo. Maar dingen die ik niet ken of begrijp tolereer ik nu eenmaal niet. Dat is mijn volksaard. En hier op eigen bodem adviseer ik nog steeds naar mijn aard, nietwaar? Tot nader order.

Geen opmerkingen: