10.3.06

Oom Floris repliceert: Ik wijs uw aanbod af meneer De Decker!

Beste Floris,

Hierbij feliciteer ik je met je initiatief om lezerbrieven te beantwoorden in het kader van de hedendaagse ouderwetsheid, zo sprekend vertolkt op de weblog "'t Vliegend Eiland".

Misschien kan mijn recente bestseller "Rechts voor de raap" (hier in bijlage) u een leiddraad zijn. Ik zal niet nalaten om ook regelmatig mijn eigen visie op tal van interessante problematieken in te sturen!

Veel succes,

Je vriend Jean-Marie De Decker.





Geachte heer De Decker

Laat ik maar onmiddellijk de koe bij de horens vatten en zeggen dat ik niet van uw hulp gediend ben en dat om velerlei redenen.

Zo bevalt mij uw lompe, onbehouwen, manipulerende stijl helemaal niet. U permitteert zich nogal wat in uw schrijven. U tutoyeert mij, U maakt reclame voor uw schrijvelarij en U noemt zich mijn vriend.

Welaan, U bent mijn vriend niet. Wij hebben elkaar nog nooit ontmoet.
Op (s)linkse wijze - u ziet het, u bent niet de enige die met woorden kan spelen - tracht u de nobele geest van de hedendaagse ouderwetsheid van 't Vliegend Eiland, die mij en de blogbaas zo dierbaar zijn, te usurperen en te liëren aan uw blauw liberalisme.

Maar u vergist zich deerlijk, wat u voor liberalisme wil verkopen draait in dit geval om ongewenste liberaliteiten. Hebt u nog niet genoeg airplay in andere media, dat u ook nog eens mijn forum meent te moeten enteren?

Vergeet dat meneer De Decker. Ik vind u allesbehalve sympathiek, al wens ik u desalniettemin nog veel succes in uw verdere carrière.

Met de hoogste hoogachting,


Uw afstandelijke

Floris

Geen opmerkingen: