3.3.06

Oom Floris adviseert

Geachte oom Floris,

Kan u mij helpen met het volgende probleem:

Mijn vrouw is bevriend met een zekere Genoveva. Genoveva is niet onknap, slechts een paar jaar ouder dan mijn vrouw en ik, en onlangs gescheiden. Onlangs aanvaardde mijn vrouw dat Genoveva twee weken bij ons thuis zou komen logeren.

Zoiets creëert spanningen, dat zal u wel begrijpen! Vooral omdat mijn vrouw blijkbaar niet helemaal gerust is in MIJN eerbare bedoelingen. Alsof IK Genoveva heb gevraagd!

Ik kan mij nu al precaire situaties voorstellen waarin ik mij als een topdiplomaat zal moeten gedragen, zowel ten opzichte van mijn vrouw als van Genoveva. Voorbeelden? Dringend toiletbezoek, toiletpapier dat plots op is, de keuze van de weekendfilm, wat als mijn vrouw gaat slapen en ik en Genoveva samen nog naar Terzake Laat willen kijken, enz.

Geachte oom Floris, help mij.

Met de meeste hoogachting,

Pierre Bonneure, Merchtem

Beste Pierre,

Ik heb je brief aandachtig gelezen, weggelegd en nóg eens gelezen. Ik vrees dat ik hier geen goede oplossing kan aanreiken. Alleen drastische maatregelen kunnen helpen en ik weet uit ervaring dat zulks nooit goed is voor een huwelijk. Bovendien, omdat je er niet over spreekt, ga ik er van uit dat je geen kinderen hebt. Ook dat bemoeilijkt de zaak.

Enerzijds zou ik in jouw plaats, en het is mij ooit overkomen, een dringende zakenreis verzinnen en de tijd dat Genoveva in jouw huis huist, bij een vriend gaan logeren. Het zal de zaak sneller oplossen dan je denkt, want twee niet lesbische vrouwen onder één dak, dat gaat nooit goed. Genoveva zal met slaande deuren vertrekken, nog voor jouw vriend begint te klagen over je familiair gedrag met zijn vrouw.

Anderzijds, zeer drastisch, kan je Genoveva én je vrouw ook doodschieten. Je moet het dan zo ensceneren dat je vrouw als daderes wordt bestempeld. Na vier dagen ben je dan een vrij man, want de pers besteed gewoonlijk niet veel langer tijd en papier aan passionele drama's of uit jalousie gepleegde misdaden.

Aan jouw de keus Pierre, en nog veel geluk in je verdere leven.

Floris

Geen opmerkingen: