8.1.06

Mijn leven bekeken door een ViewMaster (30)

Gisteren werd ons gezinnetje opgeschrikt door een gigantische knal!

BOEM

Wat was dat?

Mijn vrouw slaakte een ijselijke gil en mijn kinderen lagen onmiddellijk in een deuk. Mijn vrouw schrikt altijd op de meest gotische manieren en de meest onbenullige "accidentjes" krijgen op die manier de allure van een bombardement op Bagdad.

Na kalm checken of de voorgevel van ons huis nog intact was bleek dat het probleem niet extern was.

Integendeel, in de keuken had zich een plas gevormd onder het koffieapparaat. Een efficiënt onploffingsfenomeen had er de bodem uitgeslagen. Vaarwel Krüp's koffie en expresso combi-apparaat.
Niet getreurd, we wisten waar het aan lag: slecht kalkrijk leidingwater en slecht onderhoud.

Vanmorgen reed ik dus linea recta naar Krëfel alwaar ik onmiddellijk werd bekoord door een Kenwood BrewMaster! Voor mij het zinnige alternatief voor de Senseo hype. Mijn nieuwe koffiezetapparaat is voorzien van een timer, en een doseringsknop.

Ik hoef voortaan niet meer uit een kan te schenken, ik hou gewoon mijn kopje tegen de doseringsknop van de BrewMaster en hop, mijn kopje vult zich. Bovendien, écht waar, zonder nadruppelingen. Uiteraard kunnen mijn gezinsleden hetzelfde, het is werkelijk Fool Proof. Waarschijnlijk Japans ontwerp.

Uit ervaring weet ik dat gedurende de levensduur van mijn koffieapparaten wij gemiddeld 1,5 keer de glazen kan breken en die dus héél duur moeten vervangen. Dat probleem stelt zich met de BrewMaster ook al niet meer, dank zij de ingebouwde maar toch uitwasbare (plastic) kan en de doseringsknop.

Van mijn oude Krüp heb ik nog de twee (vorig jaar apart wegens glasbreuk herkochte kannetjes). Die kunnen nu op eBay. Zo leer ik dat ook weer kennen.

Ik voel mij bijzonder efficiënt bij het begin van dit nieuwe jaar!

1 opmerking:

't vliegend eiland zei

Thank you Ooranos for the nice slide show!