29.1.06

In de Viewmaster gezien: een kleine malaise

Vorige vrijdag ben ik met P. naar een lezing van Oost-Vlaamse circusartiesten geweest.

Voor het werk uiteraard.

(Ik veronderstel dat de trouwe lezer ondertussen al wel door heeft dat wij nationaal afgevaardigden zijn van het Paviljoen van Kunst en Vliegwerk (PVKV) en dat het in die hoedanigheid is dat wij nogal vaak "op de baan" zijn, zoals dat heet. Ook wel eens "de piste in".

De lezing verliep zoals ze moest verlopen, maar onderweg er heen (wij waren een uur te vroeg) besloten wij een kleine snack te eten. Na wat zoeken in de bittere kou en in de stad T. vonden wij iets wat wij nog nooit (samen) hadden gedeeld: een Egyptische pitabar, alwaar wij ons te goed deden aan een dürüm, een pita en een mangosapje.

Verschrikkelijk lekker!

Blij gemutst groetten wij de Egyptenaar bij het verlaten van zijn etablissement.

Had ik toen geweten welk een dodelijke cocktail ik had ingenomen, ik was stante pede naar huis gereden!

Voor en na de lezing van de circusartiesten (met een interventie o.a. van de heer A. De Nijs van de Blauwe Tent) nuttigde ik nog minsten 4 forse glazen fruitsap. Er waren alcoholcontroles in de buurt en wij namen geen risico's.

Gelukkig is mijn fysiologische timing nog in orde.

Bij het verlaten van de lezing (als eersten, om zeker te zijn dat iedereen ons zou opmerken) gebood ik P. om linea recta terug naar de stad T. te rijden.

"Waarom?" vroeg hij,

"Ik heb er nog een bruine transactie af te werken"

Dat deden wij in een, hoe toepasselijk, bruin café.

Iets later zette hij mij af bij mijn wagen, die er op een wieldop na, nog helemaal stond. Er was gelukkig geen verkeer meer op dit onzalig uur zodat ik in dolle vaart naar huis reed. Echte transacties voltrekken zich namelijk in schijven!

Om kort te zijn. Gisteren lag ik de ganse dag in bed.

Ligsessies met korte onderbrekingen om de diarree van "bruine gevoelens" te deponeren waar zij horen: in de pot!

Ziezo, nu weet u ook waarom in gisteren niet blogde!

Geen opmerkingen: