22.9.13

Gedachten lezen



Ik denk dat het aan mijn curieuze hoofddeksel ligt, maar gisteren werd ik door iemand aangesproken die weten wilde of ik ook gedachten kon lezen.
"Natuurlijk niet."
Hij moest toch weten dat zoiets onmogelijk is, en dat om tal van voor de hand liggende redenen.
Hij informeerde ook of ik het dan al ooit geprobeerd had, om mij zulke categorieke uitspraken te permitteren?!
Daarop wilde ik dan weten welk soort gedachten hij dan al gelezen had en aan welke hij de voorkeur gaf!
Dat ging mij niet aan antwoordde hij, maar ik mocht gerust aannemen dat hij dagelijks diverse gedachten las.
Ik prees hem voor zijn gevoel voor deontologie en wees hem weer op het m.i. onmogelijke van de capaciteiten die hij zichzelf toeschreef.
"… en ik heb wel wat anders te doen dan mijn tijd te verbeuzelen met iemand die denkt dat hij gedachten kan lezen," voegde ik er aan toe, waarna ik hem liet staan om de eendjes te gaan voeren. Ik ben benieuwd of hij heeft gelezen wat ik dààr allemaal bij dacht.


_____

Geen opmerkingen: