18.9.13

De kracht van verandering

Ik wilde wel eens de kracht van verandering ondervinden en daarom schonk ik mijn vrouw een fijn kalfsleren zweepje. Zij leek mij de aangewezen persoon om mijn wens sturing te geven. Zij weet het beste wat er aan mij veranderd mag worden vermoed ik ook.
Het is een geschenk waarvan zij meer gebruik maakt dan van de vele andere dingen die ik haar ooit gaf en dat verheugt mij want niets is zo pijnlijk voor een man als te moeten merken dat zijn geschenken niet naar waarde geschat worden. Inderdaad, zij haalt het kleinood geregeld tevoorschijn om mij er mee, doorgaans licht, te kastijden en zodoende bepaalde veranderingen te stimuleren.
Voorlopig bevalt deze gang van zaken mij ook, want - vrienden die mij al langer dan vandaag kennen zullen het zeker bevestigen - ik ben op een aantal punten al behoorlijk krachtig veranderd. Bovendien heb ik Paula, mijn vrouw dus, gezegd dat wanneer ik wens af te zien van onze overeenkomst ik het zweepje onmiddellijk terug krijg. Maar dat voorzie ik pas na nog heel wat verandering eigenlijk. Ik hoop dat zij zich dan op dat moment gevoeglijk aan de afspraak houdt natuurlijk.
Voorlopig hoeft het echter zeker nog niet. De wijze waarop ik door kracht kan veranderen fascineert mij nog in hoge mate en uitwendige sporen van de methode vallen ook niet al te zeer op.


_____

Geen opmerkingen: