11.5.07

Woonachtig

Het valt mij op dat Vlamingen meestal woonachtig zijn en Nederlanders gewoon ergens wonen.Ik vermoed dat dit verschil in woordgebruik berust op een totaal andere realiteit inzake woonbeleving in Vlaanderen dan in Nederland.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik mezelf als Vlaming toch helemaal niet woonachtig voel, en steevast - desgevraagd - vertel waar ik woon. Zou dat zijn omdat ik ergens in mijn voorgeslacht Nederlandse roots heb?

En worden Nederlanders die naar Vlaanderen verhuizen mettertijd ook woonachtig? Of is dat een brug te ver? Qua integratie zou het anders wel kunnen tellen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En niet zomaar woonachtig, hé. Ook nog eens "woonachtig te"! Ik ben woonachtig te Zwevezele. Grrrr. Bah.

't vliegend eiland zei

Woonachtig te Zwevezele?

En ik die dacht dat IK tot de kansarmen behoorde!