17.5.07

Eerlijke sport

Bakschieten, beugelen, doelschieten, dopspel, eggeschieten, gaaibol, geldscheuren, hamertjesspel, hoefijzerwerpen, kegelen, krulbol, kuipsteken, liggende wipschieten, mannetjesspel, pagschieten, pierbol, pietjesbak,platte bol, pudebak, ringsteken, schaarbaankegelen, schijfschieten, schuiftafel, sjoelbak, steltlopen, stopschieten, struifvogel-groot, struifvogel-klein, tafelkegelspel, tonspel, toptafel, touwtrekken, trou-madame, uilebolling, vloerbol, vogelpik.

Ziedaar de volledige lijst van door mij erkende, uit het leven gegrepen volkssporten. Sporten in de ware zin van het woord.
Al de rest is beunhazerij en/of geldgewin.U zal mij er dan ook nooit zien aan deelnemen. Aan voetbal, aan wielrennen. Niet actief, niet passief. Aan geen enkele sport die moet groot gepraat worden door radio- en televisiecommentatoren, of gesponsord door deze of gene fabrikant of bank.

Neen, geef mij maar het geldscheuren. Ik ben Belgisch kampioen, al drie jaar op rij. In de categorie "zonder contract". Zonder sponsors dus. Wat betekent dat ik voor 100% voorzie in mijn eigen materiaal. Geen slager of zelfstandige computernetwerkleverancier die mij wat zwart geld toestopt.

Eerlijker kan niet.



(Een goed gescheurd biljet herkent men aan het feit dat de denominatie na scheuring niet meer te herkennen valt. M.a.w., een goed gescheurd biljet is niet meer te herkennen)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Echte kampioenen kunnen het ook met munten van €2.

't vliegend eiland zei

Dat klopt, maar dat is een andere discipline waarin in slechts op provinciaal niveau meedraai. De fysionomie van mijn middelvingers is daar niet zo op ingesteld!

Wat is uw record?