23.5.07

The Return of Viewmaster

In de Viewmaster: een oude rubriek keert terug!
Een en ander moet hier veranderen. Duidelijkheid moet heersen. Althans, dat vind ik er zelf van.

Bovenstaand besluit heeft niks te maken met de smeekbede om te ontlurken die ik las op A-Woman, waar ik vandaag - zelf lurker zijnde - terecht ben gekomen, maar ik sluit mij wel stante pede aan bij zulk een lovenswaardig en boud initiatief. Ik ben zelf een groot en waarschijnlijk ongeneeslijk lurker, maar dat neemt niet weg dat ik ook wel benieuwd ben om te weten wat bezoekers denken van mijn blog. Al die Nederlanders op zoek naar nieuws over de Harold of Free Enterprise, al die nieuwsgierigen die via het zoekwoord peeskamer hier terecht komen, de West-Vlamingen die hopen dat ik iets zinnigs vertel over Bratislava, of de Limburger die op zoek is naar het recept voor nougat, enz.

Niet dat het voortbestaan van mijn blog ervan afhangt, die gaat rustig verder volgens een masterplan dat nog niemand kon doorgronden (eigenlijk hoor ik daarvoor een prijsvraag uit te schrijven: wie herkent de rode draad in deze weblog?), maar het zou mij veel plezier doen om op een of andere manier voeling te krijgen met u, toevallige of regelmatige passant. Ik zal u daar zeker voor bedanken, of u nu anoniem, onder pseudoniem of met uw echte naam reageert.

Hartelijk dank,

Blogbaas

9 opmerkingen:

tantieris zei

Ik was, als kind, dol op The Viewmaster en ben, nu dus, zeer blij met zijn return. Dag blogbaas, ik ben Tantieris en ik lees u alle dagen ! Maar een peeskamer ken ik niet ? ;-)

Anoniem zei

Ah een viewmaster... cool.
En euhm... ik ben een lurker, je zit in mijn feedreader, dus ik móet je wel lezen, elke dag opnieuw ;)

't vliegend eiland zei

Vriendelijk dank Tantieris en Contessa voor jullie lieve reacties. Jullie lieten vroeger reeds berichtjes na op 't Vliegend Eiland en kunnen jezelf dus rustig ereburger noemen. Ook ik kom zu nu en dan bij jullie lurken, maar dat weten jullie waarschijnlijk al!

Anoniem zei

Liefst van al lurk ik aan een ijskoude Pale Ale. Soms ook al eens aan mijn vrouw en omdat je in mijn feedreader zit... ook bij jou!

't vliegend eiland zei

Nog een ereburger! Bedankt Maizenaman. Geniet van de Pale Ale.

Anoniem zei

Viewmaster: Ja - ik heb er nog een oude liggen. Heerlijke plaatjes. Van Hiawatha, by all means. Mijn Longfellow -goud op snee- is er niets bij.
Lurker: soms, maar hier niet. Ik maak me nl. onmiddellijk kenbaar als aangelande bij dit eerste Blogbaasblogbezoek. Mogelijk gebeurt dat later ook nog eens (maar dan is er geen sprake meer van eerste blogbezoek, hoogstens van blurkeffect - of ik ga voor de prijsvraag)

't vliegend eiland zei

Even iets verduidelijken. Wanneer ik hier de term Viewmaster gebruik dan verwijs ik eigenlijk naar de gelijknamige rubriek die ik vroeger op deze blog had, om een vaag onderscheid te maken tussen wat totaal verzonnen is en dat wat min of meer uit de realiteit voortspruit.

Een Viewmaster is voor mij een toestel waarmee je kijkt naar wat je zelf verkiest te zien, net zoals met herinneringen vaak het geval is, of de manier waarop ieder mens zijn eigen realiteit ziet of beschrijft.

De Viewmaster als metafoor dus!

Wanneer u hier dus berichten ziet met het label (Viewmaster), dan kan je er van op aan dat het van ver of van dichtbij wel iets met de realiteit, mijn avonturen, te maken heeft.

In alle andere gevallen gaat het om 100% verzonnen dingen.

Anoniem zei

Ik zie u regelmatig in mijn statistieken opduiken, dus klik ik wel eens terug :)

't vliegend eiland zei

Fijn! Dank je wel Maarten