15.6.08

Knetteren



Vandaag, eigenlijk tot zoëven, heb ik weer eens goed geknetterd. Het knetteren is een activiteit waar ik mij de laatste tijd meer en meer aan overgeef. In de slaapkamer voorlopig nog. Het liefst van al knetter ik in een rustig, niet al te zorgelijk tempo. Ik wil geen ongezonde indruk maken.

Ik knetter het best als een gezapig haardvuurtje en ik zou, indien ik er publiek bij zou toelaten, zeker geen ongezellige indruk maken. Uiteraard straal ik niet zoveel warmte uit!

Waarom ik niet wat avontuurlijker, of ruwer knetter?

Ach, dat komt misschien nog. Er valt inderdaad nog heel wat af te knetteren in de wereld, en wat driestheid zou niet misstaan. Voorlopig houd ik mij echter liever aan het huiselijk knetteren. Een mens moet niet rennen voor hij kan lopen.

Bliksemen en donderen in plaats van knetteren, zou meer indruk maken?
Hebt ù dan al eens geknetterd?

U daagt mij uit?

Goed, we zullen zien.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

je bent wat je eet..

Anoniem zei

Zachtjes knetteren de letteren...

www.charmantwerpen.be

't vliegend eiland zei

voor gewebkijk:
Hahaha...!!! Die is goed, ik had reacties verwacht in de zin van "knettergek", maar knetteren in deze betekenis, daar had ik niet aan gedacht.

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
Ach, letteren...
Ik wist eigenlijk niet goed wat nu weer te verzinnen en besloot dan maar een woord te nemen en dat helemaal in een andere context te plaatsen. Een beetje zoals "smurfen". Je zou "knetteren" evengoed kunnen vervangen door "smurfen".

zapnimf zei

Pas op met al dat knetteren!
Het is Claude François al eens fataal geworden.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Ja, en het zal hem geen tweede keer overkomen.