26.6.08

De peddelende wijzen van over het water (Een geval van a-serendipiteit)


"Ha! Kijk, daar komen ze!"
"Wie komen er? Wie zijn dat?"
"Onze ontdekkers natuurlijk. Al honderden jaren wachten we op dit ogenblik. Al dat bidden en offeren, het is dus niet voor niets geweest!"
"Je bedoelt dat die twee paljassen daar ons komen beschaven?"
"Yep! Geen twijfel aan. Precies zoals de heilige kronieken van het oervolk het voorspeld hebben."
"Ben je daar wel zeker van?"
"Absoluut. Alles klopt: De peddelende wijzen van over het water... Ze zullen hier snel zijn, het moeilijkste hebben zij nu achter de rug."
"Hé, ze stoppen?"
"Wat?"
"Ja kijk maar, ze houden halt!"
"Verdorie, je hebt gelijk. Wat blijven ze daar nu doen?"
"Misschien zijn zij het niet?"
"Dat is onmogelijk. Het mòeten ze zijn."
"Kijk, ze lijken ruzie te hebben."
"Ruzie?"
"Ja, zie die linkse maar gesticuleren en de rechtse met zijn hoofd schudden."
"Onmogelijk. Wie zo beschaafd is maakt geen ruzie. Wij zullen later wel begrijpen wat zich daar afspeelt, nadat we ontdekt zijn."
"Ze maken rechtsomkeer."
"Wààt, rechtsomkeer? Maar dat kan toch niet?"
"Jawel, je ziet het toch, ze gaan terug! Het zal voor een andere keer zijn, onze ontdekking."
"Ik begrijp er niets van!"
"Ze hebben nu wel de wind mee"

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Euhm... zou die meeuw er voor iets tussen hebben kunnen zitten? Een ontdekking vóór de ontdekking?

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Zeker, daar ging de ruzie ook om: de ene dacht dat die van het nog onontdekte continent vòòr hen kwam, de andere geloofde rotsvast dat hij van het land àchter hen kwam. Wie zal het zeggen?

Anoniem zei

Blogbaas, ik heb problemen met reacties plaatsen. Hebt u iets veranderd?

www.charmantwerpen.be

't vliegend eiland zei

voor danny:
Ik heb wat gespeeld met nieuwe opties (die nog in beta-vorm zijn). Blijkbaar loopt dat niet zo vlot. Ik schakel dus maar weer over naar de vertrouwde modus!

Anderzijds heb ik je berichtje toch goed ontvangen hoor.

zapnimf zei

Die zijn natuurlijk hun zonnebril thuis vergeten, dat overkomt mijn beschaafde ik ook altijd.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Ja, en ook hun knellende helmen zitten er voor iets tussen.