donderdag 5 juni 2008

Klant



“Heb je spijt?”
“Ja.”
“Genoeg?”
“Ik denk van wel.”
“Wil je meer?”
“...”
“Wil je meer vraag ik?”
“Nog meer spijt?”
“Ja.”
“Kun jij dat leveren?”
“Ja.”
“Daar moet ik over nadenken. Kan dat?”
“Neem gerust de tijd. Je bent een goede klant.”

Haha, die is goed. Alsof ik niet genoeg tijd voor spijt heb.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hm, er zal altijd wel ergens wat verloren tijd te vinden zijn.
Voor spijt.
Kruipt daar eigenlijk veel tijd in, Blogbaas? Om spijt voor een klant op te slaan? Of moet u dat inkopen? En hoe werkt dat dan? Is dat zoiets als een aflaatsysteem (jaja, ik weet wel dat dat anders is, maar volg me even in de redenering...?)
Enzovoort....

't vliegend eiland zei

voor sodade:
(Ter verduidelijking: ik zit alweer in een iets somberder periode qua gemoedsstemming. )

Het gesprekje hier verloopt rechtstreeks tussen de spijtleverancier en de eindgebruiker. Er hoeft niets te worden opgeslagen en het is voor onmiddellijke consumptie.

In mijn geval is spijt zeker niet iets dat als een aflaat moet worden gezien, integendeel het lijkt sterk op een eeuwige straf.

(Het is allemaal nogal ingewikkeld, maar ik ben de afgelopen week getuige geweest van een aantal dingen, die zaken uit het verleden hebben opengereten.)

Anoniem zei

Dat spijt me voor u, Blogbaas.
En die spijt is welgemeend.

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Dank u wel voor het meevoelen, maar u hoeft nu ook weer niet medelijden te hebben. Het ligt allemaal aan mezelf.

zapnimf zei

Spijt verkopen ze in grote verpakkingen. Goedkoop zelfs.In verschillende maten en vormen. Kortom, voor elk wat wils.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Spijt is misschien eerder iets dat je krijgt terwijl je eigenlijk iets anders op het oog had.