11.6.08

De vrouw achterop (Versie 1.1)



Zij was er ineens. Precies van pas. Zonder waarschuwing, zonder introductie. Ik heb uiteraard al veel te doen gehad met vrouwen, dus, niettegenstaande het feit dat haar aanwezigheid zo plots was, gebaarde ik van niets. Ik liet haar gewoon mee trappen. Na een kilometer of vijf, bergop, en nadat we een mooi gezamenlijk ritme hadden gevonden, sprak ik:
"Gaat het?"
"Ja hoor. Let jij maar op het stuur."
Zij trapte kranig verder.
Wat later,
"En... gaat het nog altijd?"
want het begon nu toch serieus te stijgen.
"Jazeker, nog een kilometer of drie."
Nu hijgde zij wel, maar het bleef toch soepel gaan.
Drie kilometer verderop hield zij op met trappen en we stopten.
"Waarom deed je dat nu?"
"Wat?"
"Meefietsen met mij?"
"Fietste ik mee?"
"Natuurlijk, heel krachtig en ritmisch zelfs."
"Krachtig en ritmisch?"
"Ja. Als een bedreven wielrenster."
"Een bedreven wielrenster, ik? Waar haal je het?"
"Ik heb het duidelijk ondervonden. In mijn eentje duurt dit tochtje doorgaans een half uur."
"Dat zegt toch niks."
"Hoezo dat zegt niks?"
Toen was zij ineens weg.
Zo maakte ik alweer iets mee met een vrouw met bijzondere gaven die achteraf beweert dat "dat toch niks zegt".

5 opmerkingen:

zapnimf zei

Een unicum!
Een vrouw die niet een hele fietsrit volbabbelt en daarna nog de memorabele woorden 'dat zegt toch niks' gebruikt.

Anoniem zei

Ik kijk met spanning uit naar versie 7.0.
Al mogen 1.2 tot 6.9 ook nog de revue passeren!

Anoniem zei

behind every great men...

't vliegend eiland zei

voor zapnimf, sodade en gewebkijk:
Niemand stelt zich de vraag waarom ik blijkbaar in mijn eentje uit fietsen ga op een tandem? Ja, misschien ben ik wel op zoek naar een "strong woman..." achter mij.

Ik denk niet dat ik tot versie 7.0 zal geraken. Ik heb een paar minuten na de eerste "on line zetting" echter een aantal woordjes nog veranderd en een zinnetje ingekort, vandaar ook de toevoeging (Versie 1.1) in de titel. Ik speel echter wel met het idee om een verhaaltje te maken dat dan latere allerlei nieuwere versies krijgt, met toevoegingen en zo, net zoals Windows. Het zou over een ramenlapper gaan. Maar ik moet eerst nog "De redding van de aarde" afmaken, en daar zit ik voorlopig strop mee.

Anoniem zei

aren't we all... :)