6.6.08

Geen sprookje



"Toe Misschientje, vertel nog eens een verhaaltje, ik kan niet slapen."
"Alweer? Jij weet van geen ophouden. Maar goed, iets heel kort over de verliefde prins."
"Joepie!!!!"
"Er was eens een prins die verliefd werd en daarmee is eigenlijk alles gezegd."
"..."
"...?"
"Ja, en dan?"
"Dat is het."
"Hoezo, dat is het? Waar is de actie?"
"De actie?
"Ja, wat deed hij? Heeft hij de prinses gezoend?"
"Er is helemaal geen prinses, en de actie zit helemaal in zijn hart!"
"Neen Misschientje, dat kan niet!"
"Heus wel. Ik weet, het lijkt weinig, maar wacht maar af. Ooit leer je wel wat er allemaal in een klein mensenhart gebeuren kan."
"Op school?”
“Ach, op school of ergens anders."
"Maar... de prins werd toch gelukkig?" vroeg Muis nog, in de hoop nòg langer op te kunnen blijven.
"Nu je het zegt, daar heeft hij het eigenlijk nooit over gehad."
"Het lijkt helemaal geen sprookje."
"Ja," fluisterde Misschientje zo stil dat je het amper kon horen.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

daarom is dit een verhaaltje en geen sprookje...

Anoniem zei

Iemand die een charmant figuur als 'Misschientje' bedenkt, daar buig ik diep mijn hoofd voor. Had ik het maar zelf bedacht...

www.charmantwerpen.be

't vliegend eiland zei

voor gewebkijk:
Dank je wel om er mijn aandacht op te vestigen. Ik had het zelf niet zo bedoeld, maar inderdaad, Muis vraagt om een verhaaltje en niet om een sprookje.

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
Dank je wel. Misschientje is ook een figuurtje waar ik meer en meer van ga houden.

zapnimf zei

Dit doet me sterk denken aan wat ik ooit schreef :

http://zapnimf.wordpress.com/2006/09/03/vooraleer-ik-kikkers-kuste/

zapnimf zei

Euh... de link marcheert niet.

Sprookje

Op een dag kwam de liefde voorbij.
Ik wenkte, lonkte, verleidde...
...verging van ongeloof.
Ze negeerde mij,
bleek blind en doof.

En ik leefde nog lang.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
De link doet het wèl hoor!

Ik vind dat een heel mooi tekstje, ik wou dat ik het zelf bedacht had. Misschien zou ik een ander slotzinnetje hebben verzonnen, maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd.

Wel zie ik niet echt het verband tussen "Geen sprookje" en "Sprookje", tenzij het in de titel zit?

zapnimf zei

Het ontbreken van de clou, mijn beste.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Geen clou? Dat hoeft toch niet?