16.6.08

Geheim



"Wil je mijn geheim zien?" vroeg zij.
Ik dorst mij niet voor te stellen wat zij daarmee bedoelde.
"Je geheim?" vroeg ik klankloos.
"Ja, hier onder mijn kleren."
Ik had al wel vermoed dat daar iets te zien kon zijn. Iets menselijks, daar ben ik namelijk in geïnteresseerd, bleek gewoon dat het een geheim was.
"Ik dacht dat het om iets bijzonders ging," zei ik iets geruster.
"Ach mallerd, gewoon mijn geheim, meer niet. Kijk maar, hier vooraan, vanachter valt er niet veel te zien."
Ik keek eens rustig en ja hoor, aan de voorkant was het een behoorlijk geheim, terwijl de achterkant inderdaad minder was. Zij kende zichzelf.
"Nou, dat is wel de moeite," prees ik.
"Ja, dat besef ik," antwoordde zij terwijl zij haar geheim zelf ook nog eens goed bekeek, "alleen, ik vraag mij af hoe bijzonder mijn geheim eigenlijk is, in het licht van de eeuwigheid?"
"In het licht van de eeuwigheid? Als ik jou was zou ik mij daar niet al te veel zorgen over maken."
"Neen?"
"Neen."
"Het is toch niet zomaar een geheim?"
"Beslist niet, bedek het maar weer," suste ik.
"En jij, heb jij geen geheim?"
“Och, dat stelt echt niks voor.”

8 opmerkingen:

Anoniem zei

goed geantwoord, een geheim moet immers geheim blijven...

't vliegend eiland zei

voor gewebkijk:
Bovendien, echt waar, het stelt niks voor!

zapnimf zei

Ik weet het! Friet met mayonaiseborsten!

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Neen hoor, mijn borsthaar is helemaal niet vettig en kan de associatie met mayonaise niet doorstaan.

zapnimf zei

("Wil je mijn geheim zien?", vroeg ZIJ.)
Ik blijf erbij, dat is gewoon die vrouw van ettelijke stukjes omhoog, die de man met het biefstuk hart wilde verleiden.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Aha! Nu zie ik het, op die manier heb je volkomen gelijk ook. Maar ik baseer mij op de laatste regel, daar gaat het over zijn geheim.

zapnimf zei

Tssss, mannen!

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Echt waar, ik spreek voor heel het geslacht, wij doen werkelijk ons best!