14.5.08

Wij zijn in goede handen



Van zweet doordrenkt en halfgek gebeten door insecten en bloedzuigers sloop ik naderbij. Het stonk naar kamelenuitwerpselen en de weeë geur van overrijpe lychees. Het zweemde ook naar rottende walvis.

Een lemen optrekje in het midden van de open plek was waar ik moest zijn. Het leek wel een eeuwigheid te duren alvorens de wachtpost zich, om aan een natuurlijke behoefte te voldoen, strategisch terugtrok in de schaduwen van het lover aan de rand van de rimboe. Ook die geur was onmiskenbaar, maar stelde mij wel gerust: hij zou de eerste tien minuten niet terugkomen. Ik overschouwde het kampement nog eens goed en snelde toen voorover gebukt naar het centrale gebouwtje. Tersluiks merkte ik links het voorraadschuurtje gevuld met selecte bieren en andere gestolen etenswaren.

Binnen voltrok zich een geanimeerd gesprek:

"Ik zeg je dat het onverwijld moet." (wezen1)
"Onverwijld, onverwijld... jij hebt makkelijk spreken." (wezen2)
"En die splitsing dan?" (wezen3)
"Eerst vette vissen." (wezen4)
"Ik zit nog liever op een konijn! Waar blijven wij dan met de belangrijke dossiers?"(wezen2)
"Inderdaad, sereniteit, dat moeten we hebben."(wezen3)
"Waar vinden we dat in dit godvergeten gat?" (wezen5)
"Olala, hij zegt ook eens iets." (wezen1)
"Toch is de opmerking pertinent!" (wezen2)

Ik stond paf! De voltallige top was hier aanwezig!

Plots werd ik vanachter vastgegrepen door minstens vijf armen en toen gebeurden er heerlijke dingen met mij! Neem het van mij aan: wij zijn in goede handen!

9 opmerkingen:

zapnimf zei

Die heerlijke dingen die met je gebeurden, kwamen daar vette vissen, sereniteit en dossiers aan te pas?

Anoniem zei

Hier zit het soort absurditeit in waarover ik het elders had. Ook al zou men kunnen denken dat het iets anders is. Ik zie ze in ieder geval. En ja, die mr. Kharms kan er wat van.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
WAt er aan te pas kwam laat ik nu eens in het midden, maar in elk geval iets wat de burger nodig heeft!

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Ja, ik heb met opzet een paar verwijzingen verzonnen die kunnen refereren naar onze dagelijkse politieke realiteit, maar over een paar maanden is dat weer vergeten, de Vlaming onthoudt namelijk niet langer dan de krant van vandaag, en dan, zo hoop ik toch, blijft dit tekstje lekker nonsensicaal.

Kharms is een van mijn favorieten, maar ik heb lang moeten wachten voor het passende tekstje mij te binnen viel.

Anoniem zei

bali high...

't vliegend eiland zei

voor gewebkijk:
???

Anoniem zei

high op bali, vrij verwijzend naar een nummer uit de musicalfilm ,,south paciffic''
opgeroepen door uw prentje en trippende text... ;)

't vliegend eiland zei

voor gewebkijk:
Naast webkijken hebt u dus ook nog tijd voor musicals, leuk!

Anoniem zei

ja, ik ben mij er eentje...