21.5.08

De nabije toekomst



Er stond een vrouw aan de overkant van de straat, ingespannen naar ons huis te kijken.
"Hé, daar drentelt een vrouw! Wat krijgen we nu?" dacht ik nog. Ineens, alsof het een zware beslissing was, kwam zij het tuinpad opgelopen.
"Meneer, het schijnt dat men de nabije toekomst in uw ogen kan lezen..."
Haar stem verried de schade die haar door het leven was toegebracht.
"Ja. Dat klopt."
"Zou ik dan even in uw ogen mogen kijken? Er is een man die..."
"Natuurlijk..."
Op het moment dat ik mijn zonnebril afnam om haar in staat te stellen de nabije toekomst beter te zien kwam er een auto aangereden die pal voor ons huis stopte, zijn motor liet draaien en kort toeterde.
De vrouw wierp een snelle blik in mijn ogen, keerde om en stapte in de wagen, die er met gierende banden vandoor ging.
Ik vraag mij af wat zij heeft gezien, zo snel, in mijn ogen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor de hand liggend zou de reflectie van de auto zijn, met een man die...
Anderzijds ben ik verbaasd over uw talenten... niet alleen kan men in uw ogen de nabije toekomst zien, tevens vermag u het om in een stem schade te lezen...

(btw... is het mogelijk om een afspraak te maken om eens in uw ogen te mogen kijken? Ik herinner me dat u wel eens mensen gadeslaat ergens omtrent het Zuidstation te Brussel, in de bekende zaak Häagen-Dasz, rechtover de Federale Overheidsdienst voor Arbeid,... Mogelijk kunnen we het gadeslaan en het in de ogen kijken voor het lezen van de nabije toekomst combineren?

Anoniem zei

Wat een fluttalent is me dat?
Als men nu nog de verre toekomst zou kunnen ontdekken, ja dan.

Ik meen mij sterk te maken dat ik dat ook kan. Als men diep in mijn ogen kijkt, dan zal de persoon in kwestie in de nabije toekomst heel erg schrikken als ik 'BOE!' roep.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Het is geen talent, het is een eigenschap, zoals scheel kijken.

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Afgesproken.