13.3.07

Gerookte haring!

Als bewust Darwinist houd ik mij strikt aan de Darwinistische eetregels.

In lijn met het axioma van de survival of the fittest eet ik geen niet-plantaardig voedsel (vis of vlees) zonder het recht in de ogen te hebben gekeken. Geheel gelijk onze voorouders die hun jachtprooi ook in de ogen hebben gekeken.

Nu is het de dag van vandaag niet voor de hand liggend om nog vlees en vis te kopen waaraan de kop met ogen nog vast zit. Bij de betere slager kan dit op aanvraag. In andere gevallen is de keuze eigenlijk beperkt.

Gerookte haring behoort dan ook tot mijn vaste voedingcyclus.

Net zoals in de oude tijden van de jacht is de Darwinistische keuken gebaseerd op respect! Indien ik in de ogen van wat er op mijn bord ligt een (voormalig) rijk gevuld zielenleven zou ontwaren, dan sla ik de maaltijd over en vast de rest van de dag, terwijl het dan enigszins nutteloos gestorven dier een eerlijke begrafenis wordt beschoren.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Eet meer blinde vink.

Anoniem zei

Beste,je berichtje over gerookte haring gelezen, nu is mijn vraag hoe je hem dan de haring eet, gefileerd, op de barbecue, op de pan?
Graag een antwoordje
Mimi

't vliegend eiland zei

voor Anoniem Mimi:
Gefileerd!