29.8.08

De bejaarden?



Soms praten we nog wel eens over de bejaarden.
Hoe ze liepen, wat ze dachten, hoe hun oude stemmen klonken (dat proberen we dan na te bootsen), en over hun geur. Die was soms heel specifiek, en niet door ons nabootsbaar. Af en toe duikt er een foto op die wij nauwgezet, en met afgrijzen, bekijken.

Er zijn er onder ons die niet geloven dat bejaarden ooit hebben bestaan. Toch niet in hier, in ons land zeker? Kom zeg.

En nu heeft A. gedroomd dat hij bejaard was. Bejaard!

We hebben hem uitgelachen. Sliep sliep uit. Wat voor een droom is dat nu. En de hele dag liepen we rond als bejaarden (of toch hoe wij denken dat bejaarden liepen), gewoon om hem er met zijn neus in te wrijven. Eigenlijk, wie zulk een onzin uitkraamt kan maar beter verdwijnen. Ik, de jongste, ben aangeduid om hem dat te zeggen. Jaja, zo leer ik dat.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Die zijn dus out bij jullie... wel, wel, wel!

Charmantwerpen

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
En bij jullie dan? Na Kamiel Huismans is het niet vet meer geweest.

Anoniem zei

Beste Blogbaas,

u heeft natuurlijk weer gelijk, maar een 'vet' is hier iemand die iets met dieren heeft...
Ja, zo zie je maar, andere streken, andere zeden.
By the way, de Kamiel Huismans die u bedoelt, is dat familie van Hennie H?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Camille_Huysmans.gif

Charmantwerpen

Anoniem zei

Moest eigl. denken aan elders, waar er geen bejaarden meer zullen zijn, omdat ze allemaal al dood waren voor ze zo oud konden worden. De levensverwachting van een vrouw in Zimbabwe was vorig jaar 34 jaar, een man had enkele jaren meer respijt.
Eigenlijk is dat iets te ernstig denk ik, als commentaar bij deze tekst.
(maar bij die brandende mens had ik ook zo een associatie: heb het zelf niet gezien, wel de resultaten. Genoeg.)

't vliegend eiland zei

voor sodade
Die gedachten aan verbrandingen in afrika, nu ja: de televisiebeelden die ik heb gezien, zijn ook door mijn hoofd gegaan, toen ik dit schreef. Maar ik heb het hier meer over de situatie dat men hier nu in het westen niet meer oud mag zijn of lijken.

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
Hennie Heirbaut?