22.8.12

Lapinisme: enkele feiten



De ware lapinist eet minstens 700gr rauwe peentjes per dag en heeft gemiddeld 12 kinderen. Je ziet hem op stranden en in duinen vaak bezig met een schopje labyrintische tunnelcomplexen uit te graven. Ook het stelen van kolen, vroeg in de ochtend op ver afgelegen velden wordt aan ware lapinisten toegeschreven.
Vermeende lapinisten menen dat het leven van ware lapinisten een makkie is, vol van vooral lichamelijke genoegens.
Mochten de ware lapinisten zich er van bewust zijn wat de vermeende lapinisten over hen denken en dat hun leven en gewoonten voor hen een bron van nabootsing vormen, dan zou er waarschijnlijk een oorlog op leven en dood uitbreken waarbij één soort zou worden uitgeroeid. Maar alleen omdat ware lapinisten zich zuiver met hun eigen zaken bezig houden en volstrekt geen aandacht besteden aan andere mogelijke levensvormen, ook niet aan vermeend lapinisme, blijft alles gewoon zijn gangetje gaan.
Een waar lapinist kan men moeiteloos onderscheiden van een vermeend aan de blik in zijn ogen en aan de hoeveelheid rauwkost die hij verzet. Een waar lapinist heeft een onopvallende schutkleur en knipoogt niet.

2 opmerkingen:

Uvi zei

Geachte,

u ontgoochelt mij.

U hadt het tenminste kunnen vermelden. Al was het in een voetnoot.

U vergeet 'de lapidairen'.
Want wat zijn 'lapinisten' anders dan een schismatieke tak.
Ach, zeg maar twijgje.

En dan zwijg ik nog over hun fiere voorvaderen: 'de latinisten'.

Tja, ooit was ik nog een 'alpinist'. Maar dat was voor de oorlog.

't vliegend eiland zei

voor Uvi

U heeft gelijk, ik heb dan ook alle begrip voor uw opwerping en aanvaard uw kanttekeningen zonder voorbehoud. Ik dacht, hoe dwaas en kortzichtig ook van mijn kant, dat de titel voor zich zou spreken: ENKELE feiten.
Hartelijk dank voor de precieze situering van het lapinisme, het blijft inderdaad een klein fenomeen binnen een veel ruimer kader.