13.6.12

Respectabiliteit en vriendschap!



Ik heb een bezorgde vriend. Hij maakt zich zorgen om mijn respectabiliteit, die inderdaad nogal fluctueert. Ben ik minder respectabel, dan stemt hem dit blijkbaar niet ontevreden, ben ik eens wat respectabeler, dan gaat hij zich zorgen maken en redetwisten. Nu word ik de laatste tijd steeds respectabeler en daar heeft hij het steeds moeilijker mee. Hij laat geen kans ongelegen om zijn afkeur te laten blijken. Hij doet schamper en hanteert zelfs onlogische argumenten. Omdat hij (nog steeds) een vriend is luister ik beleefd naar hem, dat is waarschijnlijk zelfs onderdeel van mijn toenemende respectabiliteit, maar hij lijkt dit niet naar waarde te schatten. Is het nu zo erg dat ik respectabeler wordt en mij daar goed bij bevindt? Hopelijk gaat finaal onze vriendschap hier niet onder lijden. Ik wil mijn vriend niet kwijt. Ik respecteer hem als het ware.
Hij hoeft ook niet zo argwanend te zijn. Binnenkort raak ik misschien weer een heel pak respectabiliteit kwijt. Dat is best mogelijk en het gebeurt vaak, als ik zo rond mij kijk. Ik hou u beslist op de hoogte!

1 opmerking:

Anoniem zei

Nu wordt ik de laatste tijd steeds respectabeler en daar heeft hij het steeds moeilijker mee



...

Mooi. Zeg hem dat je 'ik word'
altijd met een t schrijft.

Zo word je weer een beetje minder respectabel.

En je vriend weer vriendelijker.

Uvi