11.2.10

Wat niet waar kan zijn



Hij trok aan mijn mouw en stelde een voor hem blijkbaar belangrijke vraag:
“Bent u ook ongrijpbaar? Iedereen die ik ken is ongrijpbaar!”
“Dat is omdat niemand zijn innerlijke gevoelens te grabbel wil gooien,” riep ik hem toe.
“Zijn die dan zo belangrijk, die... innerlijke gevoelens?”
“Ja hoor. Sommigen slagen er in ze totaal te onderdrukken. Zij zijn absoluut ongrijpbaar.”
“O ja? En wat onderdrukken zij dan bijvoorbeeld”
“Waarheden.”
“Maar dat kan toch niet waar zijn?”
“Precies, dat denken zij ook.”
Toen wist ik mij aan zijn greep te ontworstelen, waardoor ik aan bijkomende vragen ontsnapte.

4 opmerkingen:

M. Altevree zei

Ik heb me altijd al afgevraagd wat dat is, een waarheid. Nu weet ik het: het is iets dat je onderdrukt.

't vliegend eiland zei

voor M.Altevree:
Alleszins vanuit een bepaalde optiek bekeken!

Vlindera zei

Onderdrukt of niet, ze zijn er dus wel, dat is al een begin...

't vliegend eiland zei

voor Vlindera:
Als ze er niet waren, dat zou pas erg zijn!