10.2.10

Religiositeit



Soms worstel ik met mijn aanleg voor religiositeit. Ja, u lacht, maar ik zit er toch maar mee. Voorlopig slaag ik er nog in mezelf voor te houden dat het maar bevliegingen zijn, maar wie zal zeggen hoe het evolueert?
Ik kan ineens stemmen horen. Dat hoeft natuurlijk niet per se iets te maken te hebben met religie, maar toch, als u wist welke boodschappen ik doorkrijg, dan zou u ook gaan twijfelen. Het klinkt soms heel aannemelijk.
En wat is dat eigenlijk, religiositeit? Het is een woord dat heerlijk door de mond rolt, maar waarover, dat vermoed ik toch, weinig consensus bestaat op mondiaal vlak. Maar hoeft dat een belemmering te zijn? Misschien is er wel oor naar mijn boodschap?
Anderzijds ga ik nog altijd door voor een mens met gezond verstand.

8 opmerkingen:

Leen zei

Ik struikel toch over dat woord, het ligt me niet zo lekker en u Blogbaas, wat zeggen uw stemmen vandaag?

sodade zei

Ik denk dat - pakweg - cognac heerlijker door de mond rolt. Het mag ook een goede wijn zijn.

Vlindera zei

Ik zou willen zeggen, schrijf het op, de wereld heeft naar mijn idee behoefte aanreligiose woorden. En, wanneer Jezus nu zou leven en zou aangeven dat hij de zoon van God was waren er ongetwijfeld mensen die hem voor gek zouden verklaren.

M. Altevree zei

En anderen die zichzelf voor gek zouden verklaren.

't vliegend eiland zei

voor M.Altevree:
Mensen die zichzelf voor gek verklaren zijn bij mijn weten heel schaars.

't vliegend eiland zei

voor Leen:
Ik struikel ook over dat woord, maar ik moest toch iets zeggen in dat stukje ;-)
Neen, "Tyrconnell" glijdt heel wat vlotter over en rond de tong!

't vliegend eiland zei

voor /
Of inderdaad: cognac!

't vliegend eiland zei

voor Vlindera:
Er zouden er ook een pak zijn die veel geld aan hem zouden verdienen.