13.2.10

Waarlijk welkom!



Geringschattend keek de roodhuid mij aan met zijn jagersogen, gewend om de nietigste verschillen die zich voordoen in elk seizoen van de natuur in zich op te nemen en de betekenis ervan te herkennen. Onder die priemende blikken was het alsof ik lucht werd en het verhaal dat ik hem zou opdissen om hem een gunst te ontfutselen ontglipte mij gelijk de levensmoed van een veroordeelde om wiens hals de strop wordt aangeknoopt. Neen, ik dorst hem plots niks meer te vragen.
Een stralende glimlach verscheen toen op zijn lippen en hij sprak:
“Waarlijk welkom is de man die geen vragen heeft, maar slechts met ons het glas wil delen!”
Zo raakte ik mijn voorraad Whisky kwijt.

4 opmerkingen:

sodade zei

En zo installeerde het bleekgezicht met het vuurwater een paard van Troje tussen de wigwams.

(Naar ik hoop was het tenminste single malt?)

't vliegend eiland zei

voor /:
Tyrconnel!!!

sodade zei

Oók met single 'l' goede keuze.

(sentione)

't vliegend eiland zei

voor /":
Na een paar glazen krijgen zij (en ik) nogal moeite met de 'l'.