26.10.06

Commissaris Börner en de verliefde adjunct

2. Waarin commissaris Börner gaapt

'Weer actief aan het procrastineren, wachtmeester? Ook goeiemiddag, Serneels.'
'Ik had het net over die python in de koffer van die dierenarts, u weet wel, die car-jacking,' zei wachtmeester Somers totaal overbodig, want wat Serneels in zijn krantje schreef interesseerde Börner voor geen meter.
'O ja?' gaapte onze commissaris, 'Als adjunct Mens komt, wil je hem dan zeggen dat ik naar de senaat ben? Ik ben er uitgenodigd voor een werkgroep Internationaal Terrorisme.'
'Ja? Ik wou dat ik ook van die klusjes kreeg zo af en toe.'
'Rijd je mee Serneels?' vroeg Börner aan de journalist omdat hij wist dat die ook met de portier van de senaat had aangepapt in zijn onophoudelijke zucht naar "scoops".
'Heel graag,' zei Serneels.
Het was al kwart over vijf, maar nog steeds erg warm. 20° en dat terwijl de maand oktober toch al op zijn einde liep. Ons wachtmeestertje gaapte eens ostentatief. Waar bleef agent Allaerts toch, dan kon hij zelf naar huis.
Toen ging de telefoon.
Een vrouwenstem, laag en sensueel. Somers probeerde er zich een uiterlijk bij voor te stellen.
'Sorry dat ik u lastig val, maar mijn dochtertje... Zij is nog altijd niet terug van school en zij... zij... dat komt nooit voor... Ik... ik maak mij ongerust. Ik stoor u toch niet?'
'Helemaal niet, mevrouw,' zei Somers rustig. 'Daar is de politie voor, om u te helpen. Mag ik uw naam?'
'Van Geel. Paardenhotelweg 22 in Erps-Kwerps.'
Somers schreef nijver op, hij herinnerde zich nog donders goed de preek van Börner dat alle gevallen van mogelijk vermiste kinderen doorgegeven moesten worden aan de recherche. Een tweede zaak Dutroux was geen optie.
'Maakt u zich geen zorgen, mevrouw Van Geel. Ik verbind u nu door met iemand die u verder te woord zal staan.' Hij schakelde over naar de recherche en haakte pas in toen hij inspecteur Van Berlare aan de lijn had.
Hij zuchtte diep. Een scherp gevoel van onrust bekroop hem. Ach, dat meisje zou wel terugkomen. Erps-Kwerps was nu niet direct de Bermudadriehoek voor verloren gelopen kinderen.
Somers sloot even zijn ogen. Zijn dag zat er bijna op, straks was er de cupwedstrijd KV Mechelen - Germinal Beerschot, en dan vroeg naar bed.

Geen opmerkingen: